Aquest blog preten acostar-vos a les aventures amb la meva btt.

dissabte, 20 d’octubre del 2012

Volta a Catalunya en btt. Pont de Montanyana-Tremp


Després de fer un bon esmorzar a l'Hostal Isidro, tres talls de cansalada a la brasa i un parell d'ous ferrats, tindré bones reserves per afrontar l'etapa.

Pont de Montanyana

Montanyana 
  Després de fer un volt pel poble em dirigeixo cap a Montanyana, un petit poble de muntanya ancorat en el temps, val la pena visitar-lo. Retorno a la carretera principal  i ben aviat agafo un camí que puja per la dreta del Noguera Ribagorçana per retrobar-me de nou la carretera i arribar-me al poble d'Areny de Noguera on a la seva part alta podem trobar els carrers estrets, empinats i empedrats i arcades que ens porten d'un carrer a un altre.

Esplugafreda
Arribo al Pont de l'Orrit on ja començo a pujar i guanyar alçada. De primer suaument, els primers quatre quilòmetres són asfaltats, després el camí és de grava. Arribo a Esplugafreda, en ruïnes, la pujada es fa més evident vorejant les cingleres dels Arrevangelis, el camí és aspre, feréstec i solitari. Trobo un cartell que m'avisa de la batuda del senglar, els trets dels caçadors i les bordades dels seus gossos em faran companyia durant tota la pujada. El camí cada vegada es més dret, ple de ziga-zagues que van guanyant alçada i la grava persistent fa lenta la progressió. De tant en tant m'he d'aixoplugar de la pluja que es va alternant amb una mica de sol.

Per la Vall dels Voltors
A mida que vaig guanyant alçada per la vall dels voltors les vistes comencen a ser espectaculars en veure les diferents serralades, els voltors volen molt a prop, gaudeixo del seu vol en arribar a la carena de la serra de Gurp a més de 1300 mts. d'alçada, han estat 16 km. de pujada intensa amb algun descans per agafar alè. Segueixo planejant pel camí contemplant una bona manada de voltors fins que apareix la conca de tremp.
Conca de Tremp

Ara ja només queda una bona baixada relativament ràpida pel camí ple de grava. Acabo el recorregut entre granges i terres de conreu rogenques que em porten a Tremp.





LES FOTOS



LA RUTA




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada