Aquest blog preten acostar-vos a les aventures amb la meva btt.

diumenge, 23 de setembre del 2012

VOLTA CIRCULAR. MANRESA-MONTSERRAT


Feia temps em voltava pel cap buscar una alternativa de btt per poder tornar de Montserrat sense haver de tornar pel camí de pujada o haver de tornar per la carretera. Després de diferents intents fallits aconsegueixo trobar una ruta alternativa de baixada, amb baixades divertides i llargues, alguna d'elles m'ha fet abaixar el seient de la bici per poder-la controlar millor.

Així doncs, surto del parc de l'agulla en direcció a la Salut i ben aviat arribo a Castellgalí.

Segueixo les conegudes marques blanques i blaves direcció Sant Cristòfol i ben aviat començo la constant pujada que em porta a Sta. Cecília.

En arribar a aquest punt tenim l'opció d'arribar a Montserrat i tornar fins al mateix lloc per la carretera, són 8 km. entre anar i tornar. Des de Sta. Cecília seguirem un tram de la carretera direcció Can Massana fins al trencall que ens portarà a Marganell. El primer tram és una baixada de vertigen on es pot baixar molt ràpid. Hi ha un punt on trobem un cartell que ens porta cap a La Manresana, és una baixada més suau que no pas la que he triat per arribar a Marganell. En la meva opció hi ha un tram que es un sender, al principi divertit però de cara al final en el meu cas he hagut de baixar el seient per poder-lo ciclar fins al final tot resseguint les ziga-zagues. Sempre hi ha l'opció d'acabar de baixar a peu. Una vegada arribats a Marganell anem direcció al camp de d'esports i un camí ens enfilara fins a una bona baixada.

A partir d'ara la ruta s'endureix fins al final doncs s'alternen les rampes de pujada amb les de baixada, les pujades es van fent tranquilament, i les baixades solen ser llargues i divertides. Haurem de passar per la riera del Gall que ens portarà a Colldarboç on podem escurçar la tornada per la carretera, la riera de Cornet, la riera de Rajadell, tot entre sensacionals boscs bastant inòspits. L'ultima pujada em porta a la Torre de Santa Caterina des d'on tenim una bona panoràmica de Manresa.

En aquest punt també podem escurçar la ruta arribant a Manresa per la Catalana, en el meu cas m'he arribat al Parc de l'Agulla seguint el Cardoner per Sant Joan i pujant pel regadiu.

Important seguir la ruta en el sentit del track, si la feu en sentit contrari segur que hi ha trams on haurem de pujar la btt a l'esquena.

Seguiu la ruta a



Les fotos


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada